Додати в обране
Дзвоніть нам за телефоном: +38(044) 486-87-68
Віддані Україні, відкриті світу!

Консультація для батьків першокласників


    Багато батьків, записуючи дітей до школи,зіштовхуються з несподіваними труднощами. Психолог, спілкуючись з дитиною, здивовано дивиться на маму і запитує: «Мамочко, а Ви чули про логопеда?» Після спілкування з батьками дітей, які потребують логопедичної допомоги, часто чуєш таку відповідь: «А, нічого, виговориться!!!».

    Виявляється, у майбутнього першокласника є проблеми. Цю проблему можна обминути, якщо хоча би, 1 раз на рік приводити дитину на обстеження до логопеда. Тому що, тільки спеціаліст вчасно виявить порушення в розвитку мови дитини.

    Це може бути фонетичне порушення мовлення - порушення вимови деяких звуків, фонетико-фонематичні порушення мовлення- дитина не тільки погано говорить, а й сприймає неправильно звуки рідної мови, і накінець - загальний недорозвиток мовлення, коли порушені і вимова, і сприйняття, і граматика, бідний словниковий запас, відсутнє зв’язне мовлення.

    Практика свідчить, що своєчасне логопедичне втручання є одним із сучасних засобів запобігання не встигання дітей у школі і водночас ефективним способом стимуляції психічного розвитку дитини в цілому.  Завдяки корекції  вдається попередити формування багатьох небажаних рис особистості : комплексу неповноцінності, надмірної невротизації, замкнутості, тривожності, відмови у спілкуванні, зниження рівня домагань, в подальшому – дисграфія (порушення письма).

    Дуже часто Ви задумуєтеся над майбутнім своєї дитини, намагаєтеся зрозуміти чи буде вона успішною у шкільному, а потім і в дорослому житті. Основи успішності закладаються ще у ранньому дитинстві. Формування правильного мовлення дитини – це складний і тривалий процес. Дитині потрібно навчитися сприймати мову, спрямовану до неї, керувати своїми органами артикуляції, повноцінно спілкуватись з оточуючими.

    Перш за все, дорослі звертають увагу на те, чи правильно дитина вимовляє звуки, чи вміє читати ідучи в 1 клас. Але проблеми розвитку мовлення не обмежуються тільки цим…

    Логопед допоможе виявити проблему в розвитку мовлення, усунути її , проведе профілактику порушень читання і письма.

В яких випадках необхідно звертатися до логопеда?

·      1рік – вашу дитину оглядав невропатолог.

·      2 роки – словник не перевищує 10 слів.

·      3 роки – у мовленні відсутні фрази, мовлення незрозуміле для оточуючих.

·      4 роки – порушення вимови таких звуків: Ш,Щ,Ж,Ч,Л,Ръ

•      5 років – порушення вимови будь-яких звуків, дитина неправильно будує речення, не може скласти оповідання за картинкою, погано запам’ятовує букви, з трудом вивчає вірші.

    Дуже часто, проводячи батьківські збори, логопед відчуває негативне ставлення до себе з боку батьків. Тому, слід зазначити, що логопед не є лікарем і не виставляє  ніякого медичного  діагнозу, а є вчителем, який допомагає дитині подолати труднощі у розвитку мовлення в цілому. Якщо ваша дитина є фізично та психічно здоровою, а у висновку про здоров’я написано: «Дислалія», то це означає, що ваша дитина не вимовляє правильно один і більше звуків, і їй потрібна  допомога вчителя-логопеда.

 

Як проходить логопедична година? На що спрямоване навчання?

1.   Підготовка мовленнєвого апарату, та розвиток дрібної моторики рук (артикуляційні вправи, дихальні вправи, ігри з пальчиками).

2.   Ігри спрямовані на розвиток уваги, пам’яті, мислення, логіки, уяви.

3.   Постановка звука.

4.   Автоматизація звука (закріплення), диференціація (вміння вживати поставлений звук в складах, словах, реченнях), що формує комунікативні уміння і навички.

Поради батькам:

1.        Не будьте байдужими до дітей!

    Пам’ятайте, що Ви не маєте права не  дозволити дитині відвідувати логопедичні  заняття, тому, що вам «подобається, як ваша дитина говорить» чи не маєте часу приводити на заняття. Не вживайте висловів : « Та, нічого страшноговиговориться!»   Вада не зникає, а засвоюється, і чим старша дитина, тим важче вона долається.

2.        Займайтеся з дитиною вдома.

    Пропоную Вам декілька ігор на розвиток фонематичного слуху, уваги, пам’яті , мислення:

«Склади картинку», «Знайди пару», «З якої це казки?», «Виклади картинки на квітку, у назвах яких чути звук «Ш»», «Знайди розбіжності», «Чого не вистачає?» , «Яка картинка зайва?», « Що насипали в коробочку?»

    Ці ігри можна виготовити, а деякі використати з книжечок : «Ігри для розвитку уваги», «Логічні ігри», «Ігри для розвитку мислення», «Розвиваємо мовлення».

3.        Не навчайте самостійно вимовляти звуки, тому що це може привести до небажаного відтворення звука.