Додати в обране
Дзвоніть нам за телефоном: +38(044) 486-87-68
Віддані Україні, відкриті світу!

Історія

     З 1993 року ліцей має партнерські стосунки з 12-14 (число змінюється) навчальними закладами різних країн у пан європейському освітньому проекті РЕЕР за програмою ради Європи «Socrates», «Commenius», створеної з метою європейської інтеграції молоді та вчителів в освітньому просторі. Керівником проекту від офіційних кіл є Хільверсумська гімназія, Нідерланди.

Теми співпраці: «Міжнародні мови», «Культура», «Науки», «Історія», «Драма (шкільний театр)», «Спорт».

   Щорічно кожний навчальний заклад бере участь у 1-3 міжнародних тижнях з означених тем у складі: 1 вчитель – фахівець теми + 5 учнів, які обираються учнівською радою та затверджуються радою з міжнародної діяльності навчального закладу.

   Міжнародний клас складається з 30 учнів та 6 вчителів. Учні повинні володіти англійською мовою(мова спілкування) та бути обізнаними у певній темі.

Міжнародний тиждень проходить за встановленим регламентом: Презентації, уроки та тематичні конференції, культурно-пізнавальна програма, робота в міжнародних групах, підсумок тижня (випуск бюлетнів тощо).

Згідно регламенту роботи: «Обмін не є канікули або туристична мандрівка, а є міжнародний компонент, нескінченно збагачуючий освітній процес кожної національної школи».

Один раз на 2 роки кожна країна-учасниця приймає проект.

Щорічно, згідно графіка, в одному з навчальних закладів збирається Рада проекту, керівники та координатори програм для підведення підсумків року та планування роботи на наступний рік.

У 2006 році підписано Маніфест учасників панєвропейського проекту РЕЕР. Проект відкритий для участі навчальних закладів з різних країн. Кількість країн-учасників проекту коливається від 10 до 16…

Ліцей №38 ім. В.М. Молчанова з перших днів свого існування популяризує міжнародну діяльність сучасного навчального закладу як важливу і необхідну частину навчально-виховного процесу, що доводить своєю діяльністю, гідно представляючи системи освіти України на міжнародному рівні, підтверджуючи європейський вибір нашої держави.

Крім панєвропейського освітнього проекту РЕЕР, ліцей є учасником декількох міжнародних проектів, серед яких, на даний час: «Есперанто», «Молодь і наука» (Росія), «Міжнародний театральний проект».

Країни-учасники проекту:

·        Хілверсум,  Gemeentelijk Gymnasium, Голландія.

·        Свендборг, Гімназія, SvendborgGymnasium, Данія.

·        Київ, ліцей №38 ім. В.М.Молчанова, Україна

·        Афіни,TheMoraitisSchool, Греція

·        Прага,  гімназія Д.Сейферта (GymnasiumJ. Seiferta), Чеська республіка

·        Софія, ліцей де Ламантина (LyceeAlphonsedeLamartine),  Болгарія

·        Бухарест, lulia Hasdeu National College, Румунія

·        Шелфілд, Handsworth Grange School, Англія

·        Единбург, Трініті Академія (TrinityAcademy), Шотландія 

·        Будапешт, IllуesGyulaGimnaziumesKozgazdasagi, Угорщина

·        Вантаа, Фінляндія, Vaskivuori Upper Secondary School

·        Москва, Греко-латинська школа, Росія

         З попереднього досвіду зазначимо, що учасники делегацій також повинні вміти співати, танцювати, брати участь у спортивних змаганнях, підготовити виступи із запропонованих тем, дискутувати, відстоювати свою точку зору, робити висновки, працювати в міжнародній групі з того чи іншого питання тощо.

         Кандидатури обираються рішенням учнівської ради класів ліцею, затверджуються учителями та координаційною радою з питань міжнародної діяльності ліцею. Фінансову підтримку надають спонсорська рада батьків та батьківський фонд сприяння розвитку ліцею.


         Проект « East–West (Схід-Захід)»

         Це наш найперший міжнародний проект. Проект "Схід-Захід" відбувався у 1993-1997 р.р.  Він мав за мету сприяти європейській інтеграції через національне визначення за рішенням ради Європи. Він повинен був зробити свій внесок до міжнародної співпраці і забезпечити інтелектуальне взаєморозуміння між учнями та вчителями сьогоднішньої Європи в ім'я європейської спільності найближчого майбутнього.

       Перші  Країни-учасниці: Нідерланди, Данія, Греція, Угорщина, Чехія,  Болгарія, Росія, Румунія, Польща, Україна - ліцеї та гімназії 10 країн Європи.


            Основні напрямки роботи:

1) Іноземні мови

2) Екологія

3) Економіка

4) Історія

5) Культура

6) Науки. 

 

             У проекті "Схід-Захід" за п'ять років взяло участь 140 учителів, 480 учнів, 280 сімей. 

             Від нашого ліцею взяли участь 12 вчителів, 42 старшокласники, 20 сімей.

З 1998 року проект "Захід- Схід" отримав назву Пан європейського освітнього проекту - РЕЕР. Склад учасників проекту збільшується .

Учасниці- Нідерланди, Данія, Греція, Угорщина, Чехія,  Болгарія, Росія, Румунія, Польща, Україна, Італія, Франція, Шотландія, Англія, Іспанія, Фінляндія- 16 гімназій та ліцеїв з 16 країн Європи.

   Італійський проект

             Це другий міжнародний проект нашого ліцею. Він тривав з 1996 по 2000 роки. У цьому проекті брали участь наш ліцей і два навчальних заклади з італійського містечка Маргарита ді Савойя: науковий ліцей "A. Moro" та середня школа "G. Pascoli".

             Цей українсько-італійський проект надав можливості учням і педагогам наших навчальних закладів обмінятися зі своїми колегами корисною і потрібною їм інформацією,  сприяв міжнародній кооперації та пропагуванню міжнаціонального взаєморозуміння серед учнів і вчителів Європи, а також ознайомленню з історичними і культурними цінностями наших країн.


             Теми проекту та їх зміст:

         Головною і, так би мовити, домінуючою темою всього обміну є "Національні особливості і європейська інтеграція".

        Підтеми цього головного напрямку обміну були такі:

1. Національна культура та сучасне життя.

2. Історія та демократія. 

3. Європейські мови.

4. Техніка сьогодні та її майбутнє (математика, інформатика).

5. Ринок і оточуюче середовище.

  • Ці теми включають в себе певні галузі народних культур, традицій, звичаїв, святкувань  національних свят, а також мистецтва, музики, танців, релігії тощо.
  • Вони включають в себе галузі сучасної історії та розвитку демократії.
  • Ці теми обіймають також необхідні на сьогодні мови: офіційні національні мови (італійська, українська), міжнародну мову (англійська), а також одну класичну мову (латину).
  • Вони зачіпають такі галузі науки, як математика, інформатика, їх роль у сучасному житті та в майбутньому.
  • Ці теми містять в собі певні галузі екології, біології, хімії та економіки.   Форма поїздок:

          Обмін відбувався 2 рази на рік: навесні (італійці приймали нашу делегацію) і восени (наш ліцей приймав делегацію з Маргарити). Кожна делегація складалася з 6 вчителів і близько 30 учнів. Кожен день перебування делегації під егідою проекту поділяється на 3 пропорційні частини: заняття в класі, культурна програма або участь у спортивних заходах та вільний час. Обмін тривав 10-14 днів. Мова для спілкування та викладання - англійська, італійська.


Німецький проект

Це третій міжнародний проект нашого ліцею. Культурно-освітній проект з культурно-мовним напрямком роботи між нашим ліцеєм і школою з невеликого німецького міста  Лобенштайн розпочався в 1998 р. За мету цього міжнародного проекту обидві сторони ставили більш глибоке ознайомлення із системами освіти, культурою і традиціями народів, вдосконалення навичок володіння іноземною мовою, а також налагодження дружніх стосунків між учнями України та Німеччини. Свідоцтвом про встановлення добрих взаємин між учнями служить постійне листування між українськими й німецькими підлітками.


            Завдання:

1. Знайомство з економічною, політичною, історико-соціальною та культурною системою двох країн.

2. Знайомство з системою освіти.

3. Удосконалення вивчення іноземних мов.

4. Обмін досвідом та методичними інноваціями.

5. Створення бази та обмін навчальними посібниками та художньою літературою.

6. Взаємообмін делегаціями учнів та вчителів.

7. Стажування вчителів на підставі договору.

8. Екологічні проблеми на сучасному етапі та шляхи їх вирішення.


           Форми роботи:

1. Обмін учнями під час навчального процесу з метою вдосконалення вивчення мов, знайомства з історією, культурою, звичаями країн.

2. Проведення учнівських тематичних конференцій з проблем: - економічних; - соціальних; - молодіжних; - співдружності.

3. Обмін вчителями з метою стажування: - викладання іноземних мов; - обмін навчальними посібниками та художньою літературою.

4. Обмін учнями з метою літнього відпочинку та оздоровлення.

      Термін дії проекту: первісний договір на 3 роки.

      Кількість зустрічей: 2 рази на рік - восени і навесні.

      Матеріальні витрати: проживання в сім'ях та участь у програмі - за рахунок приймаючої сторони.

      Транспортні витрати: за свій рахунок.

                    Завдяки цьому проекту учні ліцею мали можливість глибше вивчити німецьку мову, отримати практику спілкування, ознайомитись з історією, культурою і традиціями Німеччини. Наші німецькі друзі для цього організовували цікаві культурно-пізнавальні програми. Під час перебування в Німеччині учні ліцею не тільки відвідували уроки, але й брали участь у підготовці і проведенні уроків німецької та російської мови.

                    Ось що про це говорять українські діти. Ганна Бородинець: " Спочатку, коли ми вперше опинилися на уроці німецької мови, нам багато чого було незрозуміле, але поступово стали сприймати німецьку мову наслух і зрозуміли, що ми виявляється дещо знаємо!!! Дуже мені сподобалось виступати в ролі вчителя, не все виходило, але я сподіваюсь, що ще раз зможу показати себе з кращого боку".

                     За час перебування в Німеччині учні ліцею познайомились з історією, культурою та традиціями країни. Німецька сторона підготувала цікаву екскурсійну програму, яка передбачала відвідування найбільш відомих кутків Тюрінгії.         Делегація ліцею побувала у Веймарі - культурному та історичному центрі Тюрінгії. З цим містом пов'язані життя і творчість Гете і Шіллера. Відвідавши будинок-музей Гете, ми ближче познайомились з цим великим письменником, з тим що його оточувало. Крім того, Веймар - старовинний торгівельний центр, у якому традиційно проводяться ярмарки. Вони є справжнім святом для німців і гостей міста, святом з музикою, танцями і піснями. Ми отримали величезне задоволення, взявши участь в одному з таких ярмарків. У цей день було Свято цибулі.

                      Йєна. Одне з найстаріших міст Німеччини, в якому був відкритий перший у Європі планетарій, а Йєнському університету більше 400 років. В університеті викладали Гете, Шіллер, Гегель. Середньовічний дух цього учбового закладу відчули і наші ліцеїсти.             Ерфурт. Столиця Тюрінгії. Одне з небагатьох німецьких міст, де в первісному вигляді збереглась центральна середньовічна частина. Завдяки німецьким друзям учні нашого ліцею розширили свій світогляд, збагатилися духовно й інтелектуально.

                       Делегаціями ліцею № 38 були підготовленні концертні програми, які познайомили німецьких друзів з українським фольклором. З величезним інтересом гімназисти та їхні батьки сприйняли українську народну музику і танці.

                       Після концерту німецькі глядачі виразили свій захват словами подяки. Хайке Фішер: "Я вперше побачила українські національні танці почула мелодійні,пісні, і хочу сказати, що мені хотілося приєднатись до артистів, разом з ними співати й танцювати".

                       Вже декілька років наші німецькі друзі з гімназії м.Лобенштайн приїздять до Києва. У рамках проекту ліцей №38 готує програми їхнього перебування, які передбачають як участь у навчальному процесі, так і заходи, спрямовані на ознайомлення гостей з культурою та історією України.

                       Ми вважаємо, що сьогодні європейська інтеграція у сферах наукової і культурної діяльності надзвичайно важлива. І вона поглиблюється попри окремі труднощі, які переживають де які країни Європи. У контексті цього процесу мета, яка визначена в рамках проекту "Київ (Україна) - Лобенштайн (Німеччина)" суттєва, значна і перспективна на межі століть.  Міжнародний конгрес молоді на Ямайці  Знаменною подією для ліцею стала участь двох його учнів Олени Уханової  і Дмитра Донця  у Всесвітньому Конгресі "Молодь світу на зламі тисячоліть" восени 1999 року (Гонолулу, Ямайка).

                       У листопаді 1999 року я був обраний делегатом на Всесвітній конгрес молоді (МУРС), який відбувся у Гонолулу на Гаваях. Ми представляли українську молодь серед юнацтва з більш, ніж 100 країн світу. Уявляєте? Це ж наскільки більше стало в нас друзів по всьому світу! Вся робота конгресу пройшла за 9 днів. Не дивлячись на цей короткий строк, делегати дійшли до спільної думки, що пріоритетом на всій Землі є Мир. Ми встигли закласти фундамент для майбутнього Саду Миру. Спроба зробити з неживого пустельного шматочка землі оазис - це настільки ж нелегко, як і зробити наш світ кращим. Але він має стати кращим.  Подумайте над цим, і тоді усім нам разом вдасться make this world better!, - такі враження від Конгресу Дмитра Донця.

                    

  А ось думки Олени Уханової: "Було справжнім благословенням бачити, як молодь з різних країн світу працювала разом однією командою, незважаючи на те, що їх країни не так давно ворогували одна з одною. Особисто я ще раз переконалась у тому, що мовна, політична, релігійна розмаїтість є нічим у порівнянні із запалом та блиском в очах, з якими молодь бралася до роботи. Усі ми розуміли, що тримаємо життя і майбутнє тендітної матері-Землі у своїх руках і не маємо права схибити у намірах, бажаннях і міркуваннях. Саме це дозволило нам почувати себе на рівних з дорослими у дискусіях при обговоренні глобальних пріоритетів."