Додати в обране
Дзвоніть нам за телефоном: +38(044) 486-87-68
Віддані Україні, відкриті світу!

   Звернення директора ліцею Козіної І.П.


         Робота директора завжди була важкою, сьогодні – як ніколи. Необмежене коло обов’язків; відповідальність за всіх і за все; невелика зарплатня; невизначеність у законодавчій базі, яка змінюється швидкими темпами, не дає чіткої відповіді що можна, а що ні, чим часто-густо користуються непорядні чиновники; недовіра школі, яка розповсюджується у суспільстві; відсутність адекватної фінансової підтримки з боку держави – все це ставить сьогодні директора школи на місце «камікадзе», а посаду директора робить привабливою для наївних амбіціозів, або нових бізнесменів в освіті.
          Ситуація, яка сталася в 38му ліцеї так легко і так цинічно, з попранням людської гідності не тільки директора, але й всього педагогічного колективу, коли так багато уваги приділяється заявам одного батька, який щойно привів дитину у 1й клас, і коли ігноруються звернення багатьох батьків, випускників, учнів, педколективу, працівників ліцею і, навіть ігнорується лист Міністра освіти про заборону перевірок у такий складний для країни час – насторожує!
        Чи це такі люди, які присягнули європейським цінностям, але діють старими негуманними методами на замовлення та поклони мають очолювати освіту району та міста? І чи є їхні дії проявом демократії?
        Понад 20 років, будучи одним з фундаторів громадської організації «Асоціація керівників шкіл України» - АКШУ, я представляла нашу українську освіту в європейській асоціації – ESHA, мала можливість побачити реальну школу в різних країнах Європи, виявити дуже схожі проблеми директорського корпусу, особливості систем управління освіти в Західній Європі. Скажу відверто: в жодній європейській країні так нешанобливо, так принизливо в оплаті не ставляться до директора школи як у нас.
Сьогодні, хотілось би помилятися, проте очевидною є акція полювання на директора, і почали це не з найгірших шкіл. Здається, що хочуть налякати всіх директорів, змусити їх мовчати й покірно виконувати накази чиновників від освіти. Функція допомоги школам з боку управління освіти перетворюється на каральні акти, а саме Управління – на 
каральний орган. Для того, аби розбурхати ситуацію зсередини використовують окремих незадоволених вчителів, або скарги, як правило, непорядних батьків. все це на очах наших дітей. Вони задають питання «А чи є у світі справедливість?» Адже, якщо карати за виставу з ініціативи батьків, на лист заступника департаменту «сприяти», за урочні перерви бальних танців на замовлення батьків – то треба покарати всіх, бо це багаторічна практика нетрадиційних уроків в школах країни. Або роз’яснювати, чому це раптом стало заборонено, а уроки планетарію і філармонії за рахунок оплати батьків під час уроків дозволені, правда не для 38го ліцею.
      Креативне мислення, особиста думка, конструктивна критика, робота в команді, толерантність – це далеко не всі, але європейські ціннісні орієнтири в освіті сьогодні. Класика: дорослі подають приклад. Який приклад подають сьогодні дорослі чиновники в освіті м. Києва?.. 

                                                Справедливість існує, але за неї треба боротися.